Firma
SONAROL Sp.j. Najda dąży do zachowania wewnętrznej spójności i wiarygodności we wszystkich wymiarach przedsiębiorczości – filozofii uprawiania biznesu, organizacji firmy i jej zdolności operacyjnych. Przyjmując priorytety polityki jakości i ukierunkowania na cele jakości, realizuje także przesłanki wynikające z poczucia misji i samych podstaw swojej aktywności. Dzięki temu wzmacnia własne kompetencje i wykorzystuje efekt wewnętrznej synergii.
WIZJA
SONAROL Sp.j. Najda jest firmą o ugruntowanej pozycji rynkowej i wysokim poziomie rozpoznawalności, identyfikowaną poprzez pakiet oferowanych wartości – w wymiarze produktu oraz jego otoczeniu. U podstaw działalności firma zachowuje fundament idei wyrażony w Katalogu Wartości i kreuje środowisko sprzyjające realizacji celów strategicznych dzięki wysokiemu poziomowi świadomości pracowników wszystkich szczebli, ich odpowiedzialności, samodzielności, zaangażowaniu, kreatywności, identyfikacji z firmą. W efekcie jest w stanie aktywnie i realnie kreować oraz inspirować otoczenie rynkowe.
MISJA
Misją firmy jest dostarczanie klientom produktu doskonałego pod względem jakości i cech użytkowych, wzbogaconego o pakiet takich wartości jak: komunikacja, doradztwo, gwarancje terminowości i kompletności dostaw, wsparcie serwisowe, a także utrzymanie satysfakcji użytkownika w długim okresie i pogłębianie poczucia wzajemnego partnerstwa.
KATALOG WARTOŚCI
- Dbamy o przestrzeganie obowiązujących przepisów, norm i rozporządzeńw każdym wymiarze naszej działalności i aktywności zawodowej, uznając porządek prawny i organizacyjny za wartość, nie za ograniczenie.
- Dbamy o zachowanie najwyższego poziomu etyki w biznesie i pracy zawodowej.
- Szanujemy podmiotowość współpracowników, nie naruszamy godności, prawa do prywatności, prawa do ekspresji osobowości i wyrażania światopoglądu. Zachowując własną niezależność, nie naruszamy granic wolności innych, ani porządku organizacyjnego i funkcjonalnego firmy.
- W relacji z pracodawcą obowiązuje nas fundament etyki i partnerstwa, oraz profesjonalizmu, wyrażający się przede wszystkim sumiennym wykonywaniem obowiązków i aktywnym uczestnictwem w realizacji planów strategicznych oraz rozwojem kompetencji zawodowych.
- Dbamy o zachowanie najwyższych standardów organizacji swego miejsca pracy, porządku oraz bezpieczeństwa.
- Dbamy o zachowanie pozytywnego wizerunku firmy.
- Dbamy o zachowanie tajemnicy handlowej i zawodowej.
- W relacjach wewnętrznych obowiązuje nas partnerstwo, koleżeństwo, świadomość realizacji wspólnych celów i troska o jak najlepiej pojęty interes firmy – kreujemy i utrwalamy praktykę współdziałania, wsparcia i pomocy.
- W relacjach z klientami i dostawcami obowiązuje nas zachowanie najwyższego poziomu kultury osobistej, wysokich standardów komunikacji, terminowości i precyzji w definiowaniu zadań, oczekiwań i celów.
- Firma szczególnie ceni, chroni i wzmacnia takie postawy jak: samodzielność, kreatywność, odpowiedzialność, zdolność do podejmowania decyzji. Niedopuszczalnymi i nieakceptowanymi postawami pozostają natomiast: niedbalstwo, brak systematyczności, konfliktowość, brak troski o zachowanie interesu firmy, obojętność wobec potrzeb klienta, brak chęci do poszukiwań kompromisu.
- Prawo do błędu jest prawem respektowanym tak długo, jak długo błąd nie jest wynikiem jednoznacznego zaniedbania, ignorancji i złamania obowiązujących norm, a jego następstwem jest zdefiniowanie obszarów do doskonalenia i wygenerowania programów działania.
- Podstawą oceny pracy jest w równym stopniu jakość wykonywania obowiązków stanowiskowych, jak i ocena postawy, zachowań, stylu komunikacji oraz zrozumienia i wzbogacania wartości zdefiniowanych jako fundament firmy.
- Wartości, które firma prezentuje na zewnątrz i oferuje swoim partnerom handlowym, są w prostej linii pochodną i sumą wartości wnoszonych i kreowanych przez każdego z pracowników tak w obrębie własnego stanowiska pracy, jak i w relacjach z otoczeniem.
- Przyjętą przez firmę strategią rozwoju i obszarem, w którym chcemy budować swoją przewagę konkurencyjną, jest doskonałość operacyjna. Oznacza to wspólną odpowiedzialność za identyfikowanie problemów wewnętrznych w wymiarze komunikacji i działalności produkcyjno-handlowej, w ich rozwiązywaniu i zabezpieczaniu wypracowanych rozwiązań.
- Dbamy o pozytywne oddziaływanie środowiskowe.
- Dążymy do pozyskania certyfikatów, norm, nagród i przekazu medialnego, które będą potwierdzeniem wysokiego poziomu naszych kompetencji.
- Uznajemy, że Katalog Wartości jest zbiorem żywym, wzbogacanym w czasie, i jego treść będzie kreowana przez wszystkich pracowników i współpracowników firmy.
Nagrody - wyróżnienia - sponsoring
Laureat "Diamentów Forbesa"
w rankingu firm Województwa Podlaskiego o przychodach od 50 do 250 mln zł.
Laureat "Innowacyjnych Rozwiązań Branży Stolarki" IRBS
za innowacyjny system okien Perfectherm.
Mistrz Krajowy Agroliga 2022
W kategorii Firmy
Wielokrotne wyróżnienia w rankingu "Gazele Biznesu"
za niezwykle dynamiczny rozwój firmy Sonarol Sp.j. Najda.
Łomżyński LAUR Sportowy 2018 w kategorii "Sponsor"
Nagroda przyznana przez Prezydenta Miasta Łomża.
Zaufany partner w biznesie
Podziękowanie dewelopera "Kombinat Budowlany" za wieloletnią współpracę pełną sukcesów.
Oficjalny Sponsor VIVE TAURON KIELCE 2016/2017
Sponsor główny Fight Club Łomża
Zdobywamy szczyty
z Arkadiuszem Ceremugą
Sponsor Klubu Sportowego
KS PREFBET SONAROL
Sponsor Łomżyńskiego Klubu Sportowego 1926
Sponsor rowerów miejskich ŁoKeR
Firma roku 2017
Sonarol Sp.j. Najda w podlaskiej złotej setce przedsiębiorstw
Laureat konkursu Łomżyńskie Anioły Biznesu 2018
w kategorii Inwestor Roku.
Nagroda "Orły Wprost 2019"
dla tych, którzy wnoszą szczególny wkład w rozwój gospodarki, regionu oraz kraju
Sponsor Rowerów Miejskich ŁOKER w Łomży
Wyróżnienie Polskiego Klastra Budowlanego
za nowe, innowacyjne produkty na rynku budowlanym
Podziękowanie za wsparcie finansowe
od Stowarzyszenia Przyjaciół Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Jedwabnem "Bliżej dziecka"
Dofinansowanie z UE
Wdrożenie innowacyjnego produktu frezarko-sztaplarki przez Sonarol Spółka Jawna Najda
W ramach RPO Województwa Podlaskiego, I Osi Priorytetowej – Wzrost innowacyjności i wspieranie przedsiębiorczości w regionie Działanie 1.4 Wsparcie inwestycyjne przedsiębiorstw, Poddziałanie 1.4.2 Małe i średnie przedsiębiorstwa.