Polityka prywatności - Sonarol

Polityka prywatności

Poufność danych i ochrona prywatności naszych Klientów stanowi dla nas kwestię priorytetową. W związku z tym w trosce o bezpieczeństwo Państwa danych osobowych w Sonarol sp.j. Najda, ul. Polna 27, 18-420 Jedwabne ustanowiono politykę określającą zasady dotyczące sposobu przetwarzania danych osobowych.

Państwa dane osobowe przetwarzamy zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej RODO).

Administrator danych osobowych.

Administratorem Twoich danych osobowych jest „Sonarol” Sp.j. z siedzibą w Jedwabnem,  ul. Polna 27, 18-420 Jedwabne (dalej Administrator).

Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym kontakt jest możliwy za pomocą wiadomości e-mail: iod@sonarol.pl lub za pomocą poczty tradycyjnej wysyłając korespondencje na adres: Sonarol Sp.j. Najda, ul. Polna 27, 18-420 Jedwabne (dalej Administrator).

Kontakt z Administratorem.

We wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych mogą się Państwo skontaktować z Administratorem na ww. adres siedziby lub poprzez email: iod@sonarol.pl  

Źródło pozyskania danych osobowych.

Dane osobowe są pozyskiwane bezpośrednio od Państwa lub od osób / podmiotów trzecich np. podmiotu w imieniu, którego Państwo występują lub naszych Partnerów, a także z innych ogólnodostępnych rejestrów. Informacje uzyskujemy również poprzez uzupełnienie formularza kontaktowego lub poprzez pliki cookies.

Zakres przetwarzanych danych osobowych.

W przypadku kontaktu z Administratorem za pomocą serwisu lub danych kontaktowych podanych w serwisie, Administrator przetwarza dane podane przez Państwa w celu nawiązania kontaktu, w tym imię, nazwisko, adres e-mail lub nr telefonu, treść zadanego pytania lub poruszonego zagadnienia oraz ewentualnie inne dane, które Państwo podali. W związku ze stosowaniem plików cookies do celów statystycznych, Administrator może przetwarzać następujące dane: adres IP, długość trwania danej sesji, częstość odwiedzania serwisu.

Cel i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych.
 

Cel przetwarzania danych

Podstawa prawna

Udzielenie odpowiedzi osobie lub kontakt zwrotny z osobą, która nawiązała kontakt z Administratorem.

Prawnie uzasadniony interes Administratora – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

Działania zmierzające do zawarcia, a także zawarcie i wykonanie umowy – w przypadku gdy są Państwo stroną umowy.

Przetwarzanie danych jest niezbędne do zawarcia i wykonania umowy – art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.

Zapewnienie kontaktów niezbędnych do obsługi i realizacji umowy zawartej z podmiotem, w imieniu którego Państwo wstępują oraz utrzymania kontaktów biznesowych.

Prawnie uzasadniony interes Administratora – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

Prowadzenia czynności składających się na usprawnienie i koordynację pracy Administratora, w tym ewidencjonowanie korespondencji.

Prawnie uzasadniony interes Administratora – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

Rozpatrywanie ewentualnych reklamacji, a także ustalenie, dochodzenie i obrona przed roszczeniami.

Prawnie uzasadniony interes Administratora – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

Realizacja obowiązków prawnych nałożonych na Administratora, dotyczących m. in. prowadzenia rachunkowości i dokumentacji księgowej, a także realizacji praw osób, których dane dotyczą.

Wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze – art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.

Prowadzenie działań marketingu bezpośredniego.

Prawnie uzasadniony interes Administratora – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

Przeprowadzenia procesu rekrutacji i wyboru odpowiedniej osoby do zatrudnienia.

W zakresie wynikającym z art. 22(1) Kodeksu pracy, podstawą prawną jest obowiązek prawny spoczywający na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO).

Dotyczy to takich danych, jak: imię (imiona) i nazwisko, data urodzenia oraz dane kontaktowe wskazane przez kandydata do pracy. Jeśli jest to niezbędne do wykonywania pracy określonego rodzaju lub na określonym stanowisku, dotyczy to również informacji o wykształceniu, kwalifikacjach zawodowych i przebiegu dotychczasowego zatrudnienia. Obowiązek prawny spoczywający na Administratorze obejmuje również te dane, których podanie jest niezbędne do zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa.

W przypadku podania przez kandydata do pracy danych osobowych w zakresie szerszym niż określony w przepisach prawa pracy, podstawą prawną ich przetwarzania w ww. celu jest zgoda kandydata (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO).

Dotyczy to wszelkich danych podanych przez kandydata do pracy w życiorysie (CV), liście motywacyjnym bądź udostępnionych w trakcie rozmów kwalifikacyjnych.

Zbieranie informacji o statystykach ruchu w serwisie.

Prawnie uzasadniony interes Administratora – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO

Realizacja żądań osób, rozpatrzenie zgłoszenia dotyczącego danych osobowych.

Wykonanie obowiązku prawnego polegającego na konieczności rozpatrzenia Państwa zgłoszenia (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).

Profilowanie danych osobowych.

Państwa dane osobowe nie będą wykorzystywane do podejmowania zautomatyzowanych decyzji, w tym profilowania.

Odbiorcy danych osobowych.

Odbiorcami Państwa danych osobowych będą:

  1. upoważniony do tego personel Administratora,
  2. podmioty przetwarzające dane osobowe na zlecenie Administratora dla wypełnienia celów, dla jakich dane te są zbierane (w szczególności podmioty dostarczające rozwiązania IT oraz świadczące usługi IT i wsparcia technicznego). Podmioty te muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Podmioty te będą miały dostęp do danych osobowych tylko w zakresie niezbędnym do realizacji spoczywających na nich zadań.
  3. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.

Okres przechowywania danych osobowych.

Okres przetwarzania danych jest związany z celami i podstawami ich przetwarzania, w związku z czym:

  1. dane przetwarzane na podstawie wymogów ustawowych będą przetwarzane przez czas, w którym przepisy prawa nakazują przechowanie danych;

  2. dane przetwarzane w celu zawarcia i realizacji umowy będą przetwarzane przez okres niezbędny do jej realizacji i rozliczenia, co może być w stosownych wypadkach przedłużone o okres przedawnienia roszczeń cywilnoprawnych.
  3. dane przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora będą przetwarzane do czasu skutecznego złożenia sprzeciwu lub ustania tego interesu, np. dane przetwarzane w celu dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będą przetwarzane przez czas równy okresowi przedawnienia tych roszczeń.
  4. dane przetwarzane na podstawie zgody będą przetwarzane do momentu cofnięcia zgody.
  5. dane osobowe przetwarzane w celach rekrutacyjnych będą przechowywane do czasu zakończenia rekrutacji, w którym biorą Państwo udział. W przypadku dodatkowo wyrażonej zgody na wykorzystanie danych w celach przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą przechowywane przez okres 9 miesięcy. 

Czy podanie Państwa danych osobowych jest Państwa obowiązkiem?

Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne,  jednak niezbędne do realizacji celu, który chcą Państwo zrealizować, w tym do np. korzystania z serwisu, zawarcia umowy, odpowiedzi na Państwa zapytanie lub poruszone przez Państwa zagadnienie.

Administrator wskazuje, że podanie przez kandydata danych osobowych wskazanych w art. 22(1) Kodeksu pracy jest obowiązkowe w świetle obowiązujących przepisów prawa pracy. Ich niepodanie będzie skutkowało brakiem możliwości wzięcia udziału w prowadzonym procesie rekrutacji. Podanie przez kandydata danych osobowych w zakresie szerszym niż wynikającym z art. 22(1) Kodeksu pracy jest dobrowolne. Administrator oświadcza, że brak podania takich danych nie może być podstawą niekorzystnego traktowania osoby ubiegającej się o zatrudnienie, a także nie może powodować wobec niej jakichkolwiek negatywnych konsekwencji, zwłaszcza nie może stanowić przyczyny uzasadniającej odmowę zatrudnienia.

Przysługujące prawa.

Przysługuje Państwu prawo do:

  1. żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych,

  2. w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora – prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją osoby,
  3. w przypadku, gdy prawnie uzasadniony interes polega na prowadzeniu działań marketingu bezpośredniego – prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych na potrzeby realizacji działań marketingowych, bez konieczności uzasadniania swojej decyzji,
  4. cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
  5. wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Prośbę o realizację przysługujących praw można złożyć na dane kontaktowe podane na wstępie.

PLIKI COOKIES

Czym są oraz do czego służą pliki cookies?

Pliki cookies to  pliki wysyłane przez serwer internetowy do przeglądarki użytkownika i przechowywane na jego komputerze. Pliki te pomagają nam analizować ruch sieciowy i rozpoznają, która część naszej strony internetowej była odwiedzana. Nasza strona internetowa używa również takich plików by móc indywidualnie zwrócić się do każdego Użytkownika, dostosowując działania do potrzeb konkretnych Użytkowników poprzez gromadzenie oraz zapamiętywanie informacji o preferencjach oraz w celu umożliwienia logowania się do konta. Informacje te są wykorzystywane tylko i wyłącznie do celów analizy danych statystycznych, następnie są usuwane z naszych systemów.

Pliki cookies nie umożliwiają nam dostępu do komputera Użytkownika lub informacji o Nim za wyjątkiem informacji o tym, w jaki sposób korzysta z naszej Strony internetowej oraz danych osobowych, którymi Użytkownik zdecyduję się z nami podzielić (włączając w to dane osobowe, które udostępnia nam ze względu na ustawienia swojej przeglądarki).

W celu monitorowania i ulepszania naszej strony internetowej gromadzimy zbiorcze informacje na temat Użytkowników w momencie, kiedy przeglądają nasze strony, w tym są to m.in. szczegóły dotyczące systemu operacyjnego, wersji przeglądarki, nazwy domeny, adresu IP, adresu URL, z którego Użytkownicy trafiają  na naszą stronę i pod który się udają oraz które podstrony naszych stron internetowych odwiedzają. Możemy prowadzić ogólne statystyki, zbierać dane dotyczące ruchu sieciowego na stronie internetowej oraz informacje o spokrewnionych stronach i udostępniać te dane zbiorcze osobom trzecim w celach marketingowych, reklamowych lub innych celach promocyjnych, jednak te dane zbiorcze nie zawierają żadnych danych osobowych. Z tych samych względów możemy gromadzić informacje dotyczące tego, w jaki sposób Użytkownicy korzystają z Internetu poprzez wykorzystywanie ciasteczek zapisanych na twardym dysku w komputerze. Ciasteczka zawierają informacje, które przenoszone są na twardy dysk komputera Użytkowników. Pomaga nam to w udoskonalaniu naszej Strony internetowej i oferowaniu lepszych i bardziej spersonalizowanych usług.

Jakie pliki cookies wykorzystujemy?

Wykorzystujemy następujące pliki cookies:

Niezbędne  pliki cookies.
Pliki cookies tego typu są niezbędne, by móc poruszać się po naszej stronie internetowej oraz korzystać z niej, zapewniając np. dostęp do zabezpieczonych obszarów witryny.

Statystyczne pliki cookies.
Pliki cookies tego typu pomagają właścicielem stron internetowych zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.

Preferencyjne (Funkcjonalne) pliki cookies. 
Pliki cookies tego typu pomagają nam poprawiać efektywność prowadzonych działań marketingowych oraz dostosowywać je do Twoich potrzeb
i preferencji np. poprzez zapamiętanie wszelkich wyborów dokonywanych na stronach.

Marketingowe pliki cookies.
Marketingowe pliki cookie stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
 

Nazwa pliku cookie

Domena

Okres ważności

Kategoria

Opis

_GRECAPTCHA

www.google.com  

180 dni

Funkcjonalne

Zapewnienie ochrony przed spamem.

cookies_informer

sonarol.pl

365 dni

Niezbędne

Obsługa wyświetlania komunikatu o cookies.

sonarol_session

sonarol.pl

2h

Niezbędne

ID sesji użytkownika.

XSRF-TOKEN

sonarol.pl

2h

Niezbędne

Zabezpieczenie przed atakami XSRF.

_ga

.sonarol.pl

400 dni

Analityka

ID wykorzystywane do identyfikacji użytkowników.

_gid

.sonarol.pl

1 dzień

Analityka

ID wykorzystywane do identyfikacji użytkowników do 24h po ostatniej aktywności.

_fbp

.sonarol.pl

90 dni

Marketing

Zapisywanie i śledzenie wizyt użytkownika na stronach.

_gat_gtag_UA_141125829_1

.sonarol.pl

1 minuta

Analityka

Wykorzystywane do ustawiania i pobierania danych śledzenia.

_ga_K717J70R3V

.sonarol.pl

400 dni

Analityka

ID wykorzystywane do identyfikacji użytkowników.

SSID

.google.pl
i google.com

400 dni

Marketing

Pobiera określone narzędzia Google i zapisuje ustawienia, np. ilość rezultatów na stronę czy aktywacja filtru SafeSearch. Dostosowuje reklamy wyświetlane w wyszukiwarce Google.

__Secure-1PAPISID

.google.pl
i google.com

400 dni

Marketing

Wykorzystywane do tworzenia profilu użytkownika i wyświetlania spersonalizowanych reklam Google.

__Secure-3PAPISID

.google.pl
i google.com

400 dni

Marketing

Profilowanie odwiedzających stronę do dostarczenia spersonalizowanych reklam poprzez retargeting.

APISID

.google.pl
i google.com

400 dni

Marketing

Pobiera określone narzędzia Google i zapisuje ustawienia, np. ilość rezultatów na stronę czy aktywacja filtru SafeSearch. Dostosowuje reklamy wyświetlane w wyszukiwarce Google.

HSID

.google.pl
i google.com

400 dni

Marketing

Pobiera określone narzędzia Google i zapisuje ustawienia, np. ilość rezultatów na stronę czy aktywacja filtru SafeSearch. Dostosowuje reklamy wyświetlane w wyszukiwarce Google.

__Secure-1PSID

.google.pl
i google.com

400 dni

Marketing

Wykorzystywane do tworzenia profilu użytkownika i wyświetlania spersonalizowanych reklam Google.

SAPISID

.google.pl
i google.com

400 dni

Marketing

Pobiera określone narzędzia Google i zapisuje ustawienia, np. ilość rezultatów na stronę czy aktywacja filtru SafeSearch. Dostosowuje reklamy wyświetlane w wyszukiwarce Google.

SID

.google.pl
i google.com

400 dni

Marketing

Pobiera określone narzędzia Google i zapisuje ustawienia, np. ilość rezultatów na stronę czy aktywacja filtru SafeSearch. Dostosowuje reklamy wyświetlane w wyszukiwarce Google.

__Secure-3PSID

.google.pl
i google.com

400 dni

Marketing

Profilowanie odwiedzających stronę do dostarczenia spersonalizowanych reklam poprzez retargeting.

NID

.google.pl
i google.com

183 dni

Marketing

Ciasteczko wykorzystywane do zbierania statystyk, śledzenia konwersji oraz personalizacji reklam Google.

1P_JAR

.google.com

30 dni

Marketing

Ciasteczka ustawiane przez osadzone w stronie odtwarzacze filmów z youtube. Rejestrują anonimowe dane statystyczne.

CONSENT

.google.com

400 dni

Funkcjonalne

Przechowywanie informacji o zgodach.

NID

.google.com

183 dni

Marketing

Profilowanie odwiedzających stronę do dostarczenia spersonalizowanych reklam poprzez retargeting.

SOCS

.google.com

395 dni

Funkcjonalne

Przechowuje wybory użytkownika dotyczące ciasteczek.

xs

.facebook.com

365 dni

Marketing

Wykorzystywane wraz z ciasteczkiem c_user do uwierzytelnienia użytkownika Facebooka.

datr

.facebook.com

400 dni

Marketing

Wykorzystywane do zabezpieczenia przed tworzeniem fałszywych/spamowych kont. Ciasteczko jest połączone z przeglądarką a nie indywidualnymi użytkownikami.

c_user

.facebook.com

365 dni

Marketing

Wykorzystywane w połączeniu z ciasteczkiem xs do uwierzytelnienia użytkownika Facebooka.

sb

.facebook.com

400 dni

Marketing

Wykorzystywane do identyfikacji przeglądarki, uwierzytelniania, marketingu i innych funkcji Facebook.

oo

.facebook.com

400 dni

Marketing

Ciasteczko optout do reklam.

AEC

google.com

180 dni

Funkcjonalne

Ciasteczko wykorzystywane do zapewnienia, że żądania wykonywane w sesji są wykonywane przez użytkownika a nie inne strony. Ciasteczko powstrzymuje złośliwe strony przed wykonywaniem akcji bez wiedzy użytkownika.

__Secure-ENID

google.com

396 dni

Marketing

Wykorzystywane aby zabezpieczyć cyfrowo podpisane i zaszyfrowane dane z unikalnego identyfikatora Google i przechowywać ostatni czas logowania, którego Google używa do identyfikacji odwiedzających, zapobiegania nieuczciwemu wykorzystaniu danych logowania i ochronie danych gości przed nieupoważnionymi osobami. Może być również wykorzystywane do celów targetowania, aby wyświetlić odpowiednie i spersonalizowane treści reklamowe.

IDE

.doubleclick.net

390 dni

Marketing

Ciasteczko wykorzystywane do targetowania, analizy i optymalizacji kampani w DoubleClick/Google Marketing Suite.

DV

google.com

1 godzina

Marketing

Ciasteczko wykorzystywane do zbierania statystyk, śledzenia konwersji oraz personalizacji reklam Google.

OGPC

google.com

30 dni

Marketing

Ciasteczko wykorzystywane przez Google do przechowywania preferencji użytkownika podczas przeglądania zmapowanych stron Google.

SIDCC

google.com

365 dni

Marketing

Pobiera określone narzędzia Google i zapisuje ustawienia, np. ilość rezultatów na stronę czy aktywacja filtru SafeSearch. Dostosowuje reklamy wyświetlane w wyszukiwarce Google.

__Secure-1PSIDCC

google.com

365 dni

Marketing

Wykorzystywane do tworzenia profilu użytkownika i wyświetlania spersonalizowanych reklam Google.

__Secure-1PSIDTS

google.com

365 dni

Marketing

Wykorzystywane do tworzenia profilu użytkownika i wyświetlania spersonalizowanych reklam Google.

__Secure-3PSIDCC

google.com

365 dni

Marketing

Wykorzystywane do tworzenia profilu użytkownika i wyświetlania spersonalizowanych reklam Google.

__Secure-3PSIDTS

google.com

365 dni

Marketing

Wykorzystywane do tworzenia profilu użytkownika i wyświetlania spersonalizowanych reklam Google.

presence

facebook.com

Sesja

Funkcjonalne

Przechowuje stan chatu użytkownika.

wd

facebook.com

7 dni

Funkcjonalne

Przechowuje wymiary okna przeglądarki i jest wykorzystywane przez Facebook do optymalizacji wyświetlania strony.

Narzędzia analityczne i marketingowe stosowane przez nas i naszych zaufanych partnerów.

Pamiętaj, że osoby trzecie (w tym Facebook, Ireland Ltd., 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia, dalej Facebook oraz Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia, dalej Google), mogą wykorzystywać pliki cookies i podobne technologie do gromadzenia lub odbierania informacji z Serwisu lub Aplikacji i innych miejsc w Internecie i używać ich do świadczenia usług pomiarów i targetowania reklam. Zarządzając ustawieniami plików cookies, możesz zdecydować, czy wyrażasz zgodę na gromadzenie i wykorzystywanie informacji do targetowania reklam.

Google Analytics.

Serwis korzysta z Google Analytics, które jest internetowym narzędziem do analizy statystyk serwisów WWW i analityki internetowej dającym wgląd w ruch danych Serwisu, dostarczanym przez Google. Wykorzystujemy to narzędzie w celu tworzenia statystyk dla potrzeb dostosowania zawartości naszych stron internetowych do preferencji Użytkowników i ich ciągłej optymalizacji.

Możesz zapobiec instalacji plików cookie, stosując odpowiednie ustawienie swojej przeglądarki internetowej. Możesz też zapobiec gromadzeniu przez Google danych zbieranych za pomocą plików cookie oraz dotyczących korzystania z Serwisu, instalując w wyszukiwarce dodatek blokujący osadzanie skryptów Google Analytics dostępny tutaj. Więcej informacji na temat Google Analytics znajdziesz tutaj.

Z uwagi na wykorzystywanie narzędzia Google Analytics, dane osobowe pozyskane w związku z korzystaniem ze strony mogą być przekazywane poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Przekazywanie danych osobowych odbywa się w takim przypadku w oparciu o standardowe klauzule umowne zawarte przez Administratora z dostawcą narzędzia. Zachęcamy Cię do zapoznania się z treścią umowy dotyczącej przetwarzania danych osobowych, w tym treścią standardowych klauzul umownych będących jej elementem.

Informacje o tym, jak Google wykorzystuje dane gromadzone podczas korzystania z witryn i aplikacji swoich partnerów, dostępne są tutaj.

Narzędzia biznesowe Facebooka.

W związku z korzystaniem z narzędzi biznesowych Facebooka, wraz z Facebook pełnimy funkcję współadministratorów w rozumieniu art. 26 ust. 1 RODO, w oparciu o uzgodnienia pomiędzy współadministratorami zawarte w celu określenia stosownego zakresu obowiązków w zakresie zapewnienia zgodności z obowiązkami wynikającymi z RODO. Zgodnie z tymi uzgodnieniami, odpowiadamy za przekazanie Ci poniższych informacji:

Korzystanie z narzędzi biznesowych stanowi realizację prawnie uzasadnionego interesu Administratora i naszych zaufanych partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegającego na  prowadzeniu działań marketingowych (reklama behawioralna) oraz dokonywaniu pomiaru skuteczności reklam.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych znajdziesz w Zasadach dotyczących danych Facebook (w tym informację, że Facebook jest Współadministratorem, informacje wymagane przez art. 13 ust 1 lit. (a) i (b) RODO, informacje o sposobie przetwarzania danych przez Facebook, podstawie prawnej oraz sposobach egzekwowania praw osób, których dane dotyczą, wobec Facebook) pod linkiem https://www.facebook.com/about/privacy.

Facebook odpowiada za zapewnienie egzekwowania praw osób, których dane dotyczą, zgodnie z art. 15-20 RODO w odniesieniu do danych osobowych przechowywanych przez Facebook po wspólnym przetwarzaniu.

Facebook pełni także rolę naszego podmiotu przetwarzającego, przy czym może on przekazywać dane osobowe poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Przekazywanie danych osobowych może odbywać się na podstawie decyzji w sprawie odpowiedniego stopnia ochrony podjętej przez Komisję Europejską lub na podstawie standardowych klauzul umownych zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej albo na podstawie Państwa wyraźnej zgody.

W związku z przekazywaniem danych do Stanów Zjednoczonych Administrator zadbał o to, aby korzystać wyłącznie z dostawców dających gwarancje wysokiego stopnia ochrony danych osobowych. Gwarancje te wynikają w szczególności z uczestnictwa dostawców w programie  „Ram ochrony danych UE-USA”, ustanowionym na mocy decyzji Komisji (UE) z dnia 10 lipca 2023 r. stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony danych osobowych zapewniony przez tzw. "Ramy ochrony danych UE-USA” (EU-US Data Privacy Framework).

Możesz zarządzać ustawieniami prywatności z poziomu swojego konta w serwisie Facebook.

Piksel Facebooka.

Jest to narzędzie analityczne dostępne w ramach serwisu Facebook, które pomaga mierzyć skuteczność reklam na podstawie analizy działań podejmowanych przez Użytkowników w Serwisie, dostarczane przez Facebook, Ireland Ltd. (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia), jak również umożliwiające kierowanie do Ciebie spersonalizowanych reklam w serwisie Facebook. Narzędzie to gromadzi informacje o Twoim korzystaniu z Serwisu, które następnie przekazywane są na serwery Facebook. Pamiętaj, że Facebook może je łączyć z innymi informacjami, które pozyskał w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu Facebook, a następnie wykorzystywać dla swoich własnych celów (w tym marketingowych).

Pozostałe informacje.

Na naszej stronie internetowej wyświetli się komunikat zanim na komputerze Użytkownika zostaną zapisane informacje w postaci plików cookies. Stosowane są również wyskakujące okienka bądź banery tak, abyś mógł zarządzać plikami cookies.  Zarządzać ustawieniami plików cookies można za pomocą przeglądarki (co pozwala na wyłączenie akceptacji wszystkich lub niektórych plików cookies). Przeglądarka może żądać potwierdzenia zmiany ustawień. Należy pamiętać, że włączenie blokady wszystkich plików cookies może skutkować brakiem dostępu do niektórych części naszej Strony internetowej. Należy pamiętać, że podmioty zewnętrzne również mogą wykorzystywać pliki cookies w celu przeanalizowania, w jaki sposób korzysta się z ich stron internetowych, na co my nie mamy żadnego wpływu.

W jaki sposób możemy samodzielnie regulować istotę cookies podczas przeglądania strony?

  1. Google Chrome - należy kliknąć w menu i wybrać zakładkę Ustawienia => Pokaż ustawienia zaawansowane. W sekcji „Prywatność” należy kliknąć przycisk Ustawienia treści. W sekcji „Pliki cookies” można zmienić następujące ustawienia plików cookies:
    - usuwanie plików cookies
    - domyślne blokowanie plików cookies
    - domyślne zezwalanie na pliki cookies
    - domyślne zachowywanie plików cookies i danych stron do zamknięcia przeglądarki.
     
  2. Internet Explorer - z menu przeglądarki należy wybrać: Narzędzia => Opcje Internetowe => Prywatność, przycisk Witryny. Suwakiem ustawia się poziom, następnie zmianę zatwierdza przyciskiem OK.
     
  3. Mozilla FireFox - z menu przeglądarki należy wybrać: Narzędzia => Opcje => Prywatność. Uaktywnić pole Program Firefox: „będzie używał ustawień użytkownika”. O plikach cookies decyduje zaznaczenie (kliknięcie) – bądź nie – pozycji Akceptuj ciasteczka.
     
  4. Opera - z menu przeglądarki należy wybrać: Narzędzie => Preferencje => Zaawansowane. O plikach cookies decyduje zaznaczenie (kliknięcie) – bądź nie – pozycji Ciasteczka.

Wtyczki społecznościowe.

W Serwisach internetowych stosowane są tzw. wtyczki społecznościowe przekierowujące do profili Administratora prowadzonych na portalach społecznościowych: Facebook, YouTube, LinkedIn, Instagram. Za pomocą funkcjonalności, jakie oferują te wtyczki, Użytkownicy mogą udostępnić poszczególne treści lub podzielić się nimi w mediach społecznościowych. Zwracamy jednak uwagę, że korzystając z tych wtyczek dochodzi do wymiany danych pomiędzy Użytkownikiem a danym portalem społecznościowym czy serwisem internetowym. Administrator nie przetwarza tych danych i nie ma wiedzy, jakie dane Użytkowników są gromadzone. W związku z tym, zachęcamy do zapoznania się z regulaminami i politykami prywatności tych serwisów społecznościowych przed skorzystaniem z danej wtyczki.

Bezpieczeństwo.

Zabezpieczamy Twoje dane osobowe przed bezprawnym ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, przejęciem danych przez osoby nieupoważnione, zniszczeniem, utratą, uszkodzeniem lub zmianą oraz przetwarzaniem danych osobowych w sposób niezgodny z przepisami RODO.

W celu zabezpieczenia danych stosujemy środki techniczne i organizacyjne spełniające wymogi RODO, w szczególności środki wymienione w art. 24 oraz art. 32 RODO, zapewniające poufność, integralność i dostępność usług przetwarzania przekazanych danych osobowych.

Podmioty powiązane z nami, nasi zaufani partnerzy i zewnętrzni usługodawcy zobowiązali się do przetwarzania danych zgodnie z przyjętymi przez nas wymogami bezpieczeństwa i ochrony prywatności.

Zmiany Polityki.

Dokonujemy systematycznego przeglądu Polityki, w związku z czym zastrzegamy sobie prawo do wprowadzania w niej zmian. Jeżeli dostrzeżesz, że treść Polityki wymaga aktualizacji, prosimy o taką informację.

 

Data ostatniej aktualizacji Polityki: 28.09.2023 r.